Winkelmand

Informatie over

Retourneren

Een product retourneren

Je hebt voor alle producten 14 dagen bedenktijd. Om te retourneren zijn er een aantal stappen waarvan wij je vragen om die te doorlopen:

Stap 1

Om te retourneren stuur je een mail naar info@smartinhuis.nl met als onderwerp: Retourneren van (ordernummer). Vermeld in de mail duidelijk het ordernummer en de rede van het retourneren.

Stap 2

Gebruik de originele verpakking om het product in te pakken en zorg ervoor dat het product stevig is ingepakt. Het retourpakket moet opgestuurd worden naar het onderstaande adres:

Smartinhuis
Goltguldenstraat 2
7906 CV, Hoogeveen

Stap 3

Je kunt je pakket bij PostNL aanmelden door hier te klikkenWanneer je je retourzending aanmeldt, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed. Nadat wij het pakket hebben ontvangen, betalen we je de retourkosten terug.

Zodra wij het pakket hebben ontvangen sturen we een e-mail teren bevestiging. Het volledige aankoopbedrag (inclusief verzendkosten, maximaal €6.75) wordt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, overgemaakt naar jouw rekening! Wij mogen wel wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden.

Retourvoorwaarden

  • Wij vragen je om altijd je ordernummer te vermelden.
  • Je kan je retour binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling aanmelden. Vervolgens heb je nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk te retourneren.
  • Het product is onbeschadigd en is niet gebruikt. Mocht het product wel beschadigd zijn of gebruikt zijn, dan kunnen wij een waardevermindering bij je in rekening brengen.
  • De doos mag opengemaakt worden om het artikel te bekijken.
  • Wanneer het product beschadigd en/of met gebruikssporen wordt geretourneerd, maar niet meer hersteld kan worden nemen we contact met je op. De waardevermindering kan in dat geval oplopen tot 100% van het aankoopbedrag.

Je retourzending versturen

Wanneer je je pakket terugstuurt, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Smartinhuis. Smartinhuis kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Retourneer je je producten aangetekend of via een andere vervoerder dan PostNL, dan zijn de kosten voor jezelf.

Adres

Het retourpakket moet opgestuurd worden naar het onderstaande adres:

Smartinhuis
Goltguldenstraat 2
7906 CV, Hoogeveen

De levering

Om te retourneren stuur je een mail naar info@smartinhuis.nl met als onderwerp: Retourneren van (ordernummer). Vermeld in de mail duidelijk het ordernummer en de rede van het retourneren. Vervolgens geef je het pakket af bij een PostNL loket en ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit bewijs totdat je een bevestiging hebt ontvangen omtrent jouw retourzending. 

Retourneren is gratis!

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor jouw retourzending. Wanneer het retourpakket niet aankomt bij Smartinhuis ben je zelf verantwoordelijk voor de gemaakte kosten. 

Smartinhuis hanteert een termijn van 30 dagen. Na deze periode is het niet meer mogelijk om een retour aan te melden. 

Wanneer je het pakket bij een PostNL loket hebt ingeleverd, ontvangen wij het meestal op de volgende leverdag. Het pakket word binnen 5 werkdagen verwerkt.

Smartinhuis hanteert een retourtermijn van 30 dagen vanaf het moment van ontvangst waarbinnen je kan laten weten iets terug te willen sturen. 

Je mag ons een e-mail met foto’s sturen, zodat we dit voor je kunnen beoordelen bekijken of dit mogelijk is. In principe betekent dit dat het artikel niet meer in originele staat verkeert, maar we kunnen kijken naar een oplossing.

Allereerst vervelend dat je een beschadigd artikel hebt ontvangen. Onze excuses hiervoor. Wanneer je een beschadigd artikel hebt ontvangen, dien je dit gelijk te melden aan onze klantenservice. Bij voorkeur via de mail met foto’s van het beschadigde artikel, zodat we de klacht zo goed mogelijk kunnen beoordelen. We zullen per mail contact met je opnemen om je een passende oplossing aan te bieden.

Retourzending volgen

Ja. Je ontvangt een verzendbewijs van PostNL met een track&trace code. Als je deze code op de PostNL website invult met de postcode van Smartinhuis, kan je het pakket volgen.

De verwerking van jouw pakket kan 5 werkdagen duren vanaf het moment dat het pakket bij ons is afgeleverd. Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk te verwerken.

Terugbetaling

Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelfde rekeningnummer als waarmee besteld is. Binnen twee werkdagen na verwerking staat het bedrag weer terug op je rekening

Zodra je bestelling verwerkt is, versturen wij een terugbetalingsverzoek naar PayPal. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.

Ruilen

Ruilen is bij ons alleen mogelijk via retour. Je mag het artikel retourneren en vervolgens kan je een nieuwe bestelling plaatsen met het gewenste product.

Incomplete bestelling

Je mag ons een e-mail sturen onder vermelding van jouw ordernummer. Zet hier ook in welk artikel je mist zodat wij dit voor je kunnen uitzoeken. Wij komen hier binnen 48 uur op terug.

Nog geen antwoord op jouw vraag?

Neem dan contact op met de klantenservice.